söndag 3 februari 2013

Tag: Happy Bookaholic

Jag har nyligen blivit taggad av Viggo - vilket är jättekul! Men tyvärr så handlar den mycket om "hur ofta man köper böcker", "vilka böcker man gillar att köpa", etc - och jag är en tråkmåns som bara lånar böcker på biblioteket (jag är åtminstone ekonomisk!) Så jag tänker bara sammanfatta mina svar i korthet. Om någon av er bokbloggare därute ännu inte har blivit taggad så skriver jag frågorna också, så kan vi säga att ni har blivit taggade av mig ;)

De enda gångerna jag över huvud taget köper böcker är när de inte går att hitta på något bibliotek - och det är ganska sällan då jag på senare tid har blivit förtjust i fjärrlån. Vid de få tillfällena då jag lägger pengar på en bok så gör jag det inte via nätet. Det har jag aldrig gjort och jag tänker inte börja med det nu.

Den största anledningen till att jag inte går på bokshopping är att det för mig är näst intill fysiskt omöjligt att gå in i en bokaffär och gå ut med bara en bok; det finns ju så många bra böcker att läsa! Därför tycker jag bättre om bibliotek - då kan jag gå hem med tio böcker utan att behöva lägga ut ett enda spänn - om det inte är en bokälskares dröm så vet jag inte vad.

Här kommer frågorna om någon är sugen:

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker? 
2. Hur ofta köper du nya böcker?
3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du?
4. Har du någon favorit-bokaffär?
5. Brukar du förbeställa böcker? 
6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
7. Bokköpstopp - är det något för dig?
8. Hur stor är din bokönskelisa?
9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.