fredag 1 februari 2013

Goddag yxskaft

Innan jag förklarar den aningen udda rubriken så vill jag berätta att jag skaffade ett Facebook-konto denna veckan.



Och innan ni frågar, nej jag tänker inte länka till mitt konto på bloggen - jag vill helst hållas anonym. Däremot så kanske jag kan starta en sida för .Ebba (ha inte för höga förhoppningar dock).

Det är nu jag kommer till poängen med inlägget; när jag hade öppnat mitt konto lollade jag runt lite på sidan - ni vet, för att vänja mig vid det - och klickade då på en knapp där det stod "Hitta vänner" - jag tror att många av er redan känner till den. Jag skrollade ner och ser att det står "Personer du kanske känner". Vill ni veta vad min första tanke var?

 - Men, det är ju så den där boken heter. Hur kan de veta det?

Dhöö! Vad jag kände mig dum efteråt. Det var, enligt mig, ett tvättäkta Goddag yxskaft-moment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.