torsdag 6 juni 2013

5 books 2 movies

En till tagg (*JIPPIE!*)

Nu så ska jag - tydligen - skriva upp fem böcker som jag tycker ska bli film eller tv-serie. Perfekt timing i och med början av "Fredagsfilmer" imorgon.

De böcker som jag jättegärna vill se som film eller på tv i allmänhet är:

Hans Majestäts drake

Det står på baksidan av boken att rätten för filmen är köpt, men inte har jag sett någon biopremiär för det!

Rubinröd

En bra bok förtjänar att bli en bra film. Så våga inte förstöra den!

House of Night - Vampyrens märke
I och med att det är 10 böcker i serien skulle jag vilja föreslå att ni gör en tv-serie. 

The 39 clues

Fallen ängel
Twilight, släng dig i väggen! 

Nu ska jag vara tråkig och tagga vidare alla som läser detta. Detta eftersom jag helt enkelt inte har tid att leta upp någon som inte har blivit taggad, samt att jag tvivlar på att jag inte var den sista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.