fredag 7 juni 2013

Fredagsfilm - The Host

Planeten jorden. Där finns inga krig. Där finns ingen svält. Där finns inga människor... eller?

Melanie, än av de få överlevande människorna, har fallit - bokstavligen. I ett desperat försök att rädda sin lillebror och mannen hon älskar hoppade hon från ett höghus, i tron att hennes kropp då skulle vara oanvändbar för de så kallade själarna. Men när Melanies envisa hjärta slår sina sista slag räddar utomjordingarna henne, men det hade ett pris. Melanies kropp tjänar nu som värd för själen Vandraren. För att hitta de återstående resterna av mänskligheten söker hon nu bland Melanies minnen, men det enda hon finner är en beslutsam kvinna som desperat klamrar sig fast vid livet. För att rädda sin familj drar Melanie med Vandraren ut på en livshotande resa för att hitta de sina. Men kommer de acceptera henne? Kommer de acceptera Vandraren?

Se recension av boken här!


Filmen är otroligt bra jord. Vinklarna är rätt, spänningen är på topp och jag älskar skådespelarna. Det finns inte ett enda höjt ögonbryn på fel ställe!
   Mest av allt är jag imponerad över att de har lyckats korta ned modern av alla tegelstensböcker utan att tappa någon viktig information. Jag är så stolt att jag nästan vill gråta. 
   Tyvärr så tvivlar jag på att man skulle uppskatta filmen så mycket som jag utan att ha läst boken. För hur bra filmen än är så är det en omöjlighet att klämma in alla intresseväckande detaljer som man kan hitta i Stephanie Meyers verk. 


Betyg: Inte från denna värld


2 kommentarer:

  1. Jag gick och såg den här med mina kompisar (jag älskade boken, de visste inte ens vad filmen skulle handla om) och de ÄLSK, ÄLSK, ÄLSKADE den. Så det går helt klart att tycka om den utan att ha läst boken ;)

    SvaraRadera
  2. Jag vill också se den!

    Du har blivit taggad på min blogg i Sommarläsnings"taggen" :)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.