söndag 9 juni 2013

Sommarläsningstagg

Tack till Elina, som var snäll och taggade mig. 

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Jag ska hinna läsa om Becca Fitzpatricks serie Fallen ängel, inklusive den nya boken Änglarnas kamp. Därefter tänkte jag beta av några damsamlare i bokhyllan, till exempel Syskonen Boudelaires olycksaliga liv, Frost, Guldkompassen och Flyga högt

2. Vilken bok är du egentligen inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Syskonen Boudelaires olycksaliga liv. Jag älskade filmen när jag var mindre, men har tvivlat på boken enda sedan jag fick den. Tänker att det är lika bra att få det överstökat. 

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
I en solstol i skuggan av körsbärsträdet i trädgården. Om jag har tur med "skörden" i år kanske jag till och med kan sitta och smaska i mig några körsbär. Å andra sidan så är även humlor och flugor väldigt förtjusta i den platsen, så någon gång ibland får jag kanske förflytta mig till soffan. 

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Som sagt; soffan. Sol, vind, snö eller regn så kommer den stå kvar. 

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Delirium, eftersom den är den enda som inte är en omläsare - än så länge. 

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Mycket mer än så, av Sarah Dessen. Det är min ideella sommarbok; sand, sol och kärlek mixat med lite oanade familjebekymmer. Det sistnämnda är inget jag skulle önska för mig själv, men det är kul att läsa. 

7. Strand eller hängmatta?
Strand. Jag har för många barndomsminnen förknippade med hängmattor som kan kopplas till blåmärken och huvudvärk. 

8. Deckare eller roman?
Roman! Utan tvekan. Deckare har aldrig fallit mig i smaken. 

9. Favoritgenre?
Fantasy. 

10. Tagga 3 andra!
och Karin 

1 kommentar:

  1. Jag läste precis ut Delirium, hur bra som helst! Hoppas du gillar den lika mycket som jag :)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.