lördag 1 december 2012

Julkalendern - 1 december

Ha ha ha!!!
En bok som har fått dig att rulla runt på golvet av skratt.





Jag har aldrig läst någon specifik humorbok - om det nu finns något sådant - men jag tror inte att jag skulle tycka att någon sådan bok är rolig. Om jag skrattar åt en bok så är det för att jag läst ett roligt citat eller en rolig notis. När en karaktär är kaxig eller om det blir en pinsam situation kan jag inte hålla mig för skratt. Självklart beror det på hur författaren skriver.

De böcker som får mig att garva konstant är Washington D.C och Percy Jackson-serien. Meg Cabot och Rick Riordan skriver på ett så himla kul sätt att jag bara inte kan hålla det inne. Fast som sagt så tycker jag att nästan alla böcker jag läser är "ha ha ha-roliga" på ett eller annat sätt - och det säger jag inte bara för att vara diplomatisk.

11 kommentarer:

  1. Hej! Jag tänkte göra den här julkalenderutmaningen, och jag undrar om det är okej om jag kopierar bilden och det där "Ha ha ha!!! En bok som fått dig att rulla runt på golvet av skratt" Är det okej? Svara gärna så fprt du kan, och lämna gärna en kommentar på min blogg med svaret :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mer än ok. Tack för att du fråga!

      Radera
  2. Har svarat!
    Är lite morgontrött så det blir inget så bra svar.
    Sorry för det! Det blir (nog) bättre svar imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad är det för skitsnack? Alla svar är bra svar! ;)

      Radera
  3. Jag har också skrivit utmaningen på bloggen! ;D

    SvaraRadera
  4. Sv: Ja, den serien får en verkligen att skratta! Du borde läsa de böckerna :)
    Fast när jag tänker närmare på det kanske det bara är jag som har dålig humor! ;D

    SvaraRadera
  5. Nu har jag också gjort utmaningen! :D

    SvaraRadera
  6. Det var en ganska svår fråga så det tog mig lite tid att komma på någon bok, men nu har jag också gjort utmaningen. Riktigt rolig idé förresten! :)

    SvaraRadera
  7. http://mittimellan-ella.blogspot.se/2012/12/1a-december-2012.html - där har jag svarat :)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.