måndag 17 december 2012

Julkalendern - 17 december

En bok du aldrig kommer att glömma


Den allra första "riktiga" boken jag läste - det vill säga den första romanen jag läste -var en sammanslagning av Laura Trenters böcker Pappa polis och Julian och Jim. De är två böcker i en serie, men att de var två skilda böcker insåg jag egentligen inte förrän flera år senare. Att jag läste dem vid ca 11-12 års ålder bör också nämnas. Nu är jag snart 16 och jag har en känsla av att jag aldrig kommer att glömma dem, även om handlingen i böckerna har försvunnit ur minnet för länge sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.