torsdag 13 december 2012

Julkalendern - 13 december

En paus



Jag började dagen klockan halv fem i morse med att göra mig i ordning inför lucia. Sminkning, hår, kläder och en snabb frukost sedan så bar det av till skolan, utan att snubbla på isen och sätta min då vitaklädda rumpa i den smutsiga snön.

Genrepet inför lucia BÖRJADE kl. 6.30 - vilket innebar att man skulle vara där senast kl. 6.29. Jag var inte fullt närvarande den första timmen.

Första luciaföreställningen var inför lågstadiet startade halv åtta, och snacka om att det lät bra. Fast det tog en stund för tåget att gå upp på scenen; vi var trots allt nästan 70 pers! Och sedan var det bara att göra samma sak en gång till en timme senare för högstadiet. Jag sjöng en duett, spelade gitarr och bongo-trumma - jag svettas om händerna bara jag tänker på det.

Efter lucian fick jag en håltimme. Åh vad skönt, tänker ni säkert. Tja, jag kan bara säga en sak; skitsnack. Jag spenderade nämligen hela 30 minuter med att plugga matte till ett prov jag skulle efter lunch. Och då menar jag inte vanlig högstadie matematik, nej, det var så kallat Matte 1c, även känt som gymnasiematte (jag och några andra i nian går nämligen en gumnasiekurs i matte, och det är faktiskt rätt intressant). Hur som helst. Efter lunchen - gulasch soppa, urk! - så gjorde jag ett onödigt svårt matteprov på två sidor och gick därefter raka vägen till NO-lektionen där vi nu arbetar med kvant fysik (som tur är så är det den super förenklade versionen).

Kontentan av hela utläggningen är att jag vägrar göra något annat än sova de närmsta timmarna, så ni som gör min julkalender är idag befriade från era sysslor och får istället ta er en tupplur, eller varför inte läsa en bok. Om ni gärna vill berätta om er dag så får ni gärna göra det. Och förresten; glad Lucia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.