söndag 5 augusti 2012

Erebos



"Erebos är ett spel.
Det iakttar dig,
det talar med dig.
det belönar dig,
det prövar dig, 
det hotar dig.

Erebos har ett mål: 
Det vill döda."


Reglerna är enkla:

  1. Om du blir dödad i spelet så åker du ut. 
  2. Om du inte utför dina uppgifter så åker du ut. 
  3. Om du berättar för någon om spelet så åker du ut. 
  4. Och när du väl är ute ur spelet kan du inte komma in igen, någonsin.

Ursula Poznanski, Opal
Historien är utdragen vilket gör boken tråkig, men den är skriven på ett beskrivande och fängslande sätt eftersom inget blir som man väntat sig. Slutet är det mest överraskande jag någonsin läst, man kan aldrig ana vad som händer i slutet, vilket väger upp resten av boken. Om du fortsätter att läsa även om du tycker att berättelsen är tråkig så kommer du inte bli besviken.

Antal sidor: 422     Betyg: Överraskande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.