torsdag 9 augusti 2012

Twilight

Nu när den sista Twilight-filmen Breaking Dawn part 2 snart börjar gå på bio kan det vara kul att läsa böckerna, särskilt om du har gjort det en gång innan. Så gjorde jag innan jag såg första delen av filmen och det var faktiskt roligare att se den när man hade hela historien färsk i skallen.

Av Stephenie Meyer, Megan Timley Books,
Little, Brown and company

"Tre saker var jag säker på.

Ett, Edward var en vampyr.

Två, det var en del av honom - och jag visste inte hur mäktig den delen var - som suktade efter mitt blod.

Och tre, jag var ovillkorligt och oåterkalleligt kär i honom."

Jag är förälskad i denna boken. Den är välskriven och historien är genomtänkt samt att den går rakt in i hjärtat på tonårstjejer; jag är uppenbarligen inget undantag. Twilight var den storslagna starten på "Vampyrepoken" som påbörjades för några år sedan, men dessvärre är jag rädd att den håller på att ta slut. Passa på att läsa den innan även du börjar tycka att vampyrer är fåniga - det är nog inte så långt kvar innan du tycker så - för Stephenie Meyers böcker är värda att läsas.

Antal sidor: 498     Betyg: Romantisk chock

Det finns ytterligare fyra böcker i serien, varav en av dem är en novell.

Jag ber om ursäkt för min dåliga översättning av citatet, jag läste nämligen boken på engelska - vilket jag kan rekommendera till ungdomar som gillar utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.