söndag 12 augusti 2012

The short second life of Bree Tanner


Av Stephenie Meyer

En följd av den tredje boken i Twilight-serien som jag tycker är en intressant eftertext, då man får se slutet ur ett annat perspektiv. Därför kan jag inte heller skriva så mycket om boken -"slutet ur ett annat perspektiv" - av en anledning som du kan läsa i inlägget Bra att veta. Däremot kan jag berätta att man får följa Brees liv som "nyfödd" inom vampyrarmen som håller på att bildas nära Forks. Man får följa hennes brutala vardag tills hennes historia smälter samman med den ursprungliga berättelsen. 

Vad snyggt som jag slingrade mig runt den regeln va? Hur mycket mer intet sägande än så kan det bli. Hur som helst, om du har läst Eclipse (bok tre i Twilight-serien) så kan det vara roligt att läsa den här novellen. Det ger en också en skön paus efter att ha läst så många "långa" böcker.

Antal sidor: 178     Betyg: Överflödig utan sammanhang

Och ja, enligt mig är det inte många sidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.