tisdag 11 september 2012

Piraternas fånge - sneak peak

Jag ska snart lägga upp en recension på boken Piraternas fånge, men det är ett superkul citat från boken som jag bara måste visa er, och jag kan inte vänta:

"Katt försöker hoppa upp på en av de lägre travarna, men han hoppar kvickt ned igen när den börjar svaja
'Var försiktig!' säger herr Saravanan. 'Det där är Harry Potter-böcker. Jag har ett halvdussin historiker som slåss om att få lägga beslag på dem.'"

Den här boken utspelar sig alltså hundra år framåt i tiden, då nästan hela världen är översvämmad. Det är bara historiker som har någon aning om hur man levde innan översvämningen samt att det inte finns någon användbar teknologi kvar. Nästan alla elektroniska apparater är förstörda, vilken hemsk framtid! Ja, jo... och det där med översvämningen låter ganska hemskt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.