torsdag 27 september 2012

Frida tidningen

Igår fick jag det nya numret av Frida-tidningen. Jag har prenumererat på tidningen i cirka ett halvår nu och jag blir fortfarande extatisk när jag får ett nytt ex. Egentligen förstår jag inte riktigt varför, den är ju nästan som vilken annan tjej/tonårs-tidning som helst, men av någon anledning tycker jag extra mycket om Frida. Personligen tror jag det är så för att den är skriven på ett lättsamt och kul, men ändå seriöst sätt. De blir aldrig tramsigt på den nivån då man undrar om man råkat få sin lillasysters tidning av misstag, men trots allt allvar varvas tidningen med både bra och dålig humor. Tidningen passar alla helt enkelt, det vill säga om du är en tjej i de äldre tonåren.




Nu när vi ändå har ämnet uppe; finns det några "skvaller-tidningar" för killar? I ett jämställt samhälle borde det väll finnas något sådant. Jag har aldrig sett någon; alla kill-relaterade tidskrifter jag har hittat handlar antingen om sport, motorer eller - min personliga favorit - sport och motorer. Varför finns det inga tidningar om kill-mode och allt annat som man kan hitta i skvaller-tidningar? Fast, i och för sig kanske en bättre fråga är; Varför är inga killar - som jag känner i alla fall - öppet intresserade av mode, eller något annat "tjejigt"? (observera ordet öppet i mitten av meningen.) Idéer/tankar/åsikter om detta, snälla dela med er om dem; jag vill veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.