torsdag 20 september 2012

Kan du läsa på nageln?

Svar: JA!

Det här inlägget är inte särskilt bok-relaterat, men det handlar om text - typ.



Tro det eller ej, info om hur man gör så här med naglarna hittade jag faktiskt i en Julia-tidning. Tydligen så står det vettiga saker i dem ibland.

Du gör såhär:

  1. Måla två lager med vitt nagellack - låt det torka mellan strykningarna - och vänta tills det är helt torrt!
  2. Riv ut en bit text från en dagstidning och lägg det i blöt. Lägg det sedan på nageln medan pappret fortfarande är vått. 
  3. Låt det ligga på nageln (samtidigt som du trycker - ungefär som de där låtsas-tatueringarna man gjorde när man var liten) i någon minut.
  4. Dra försiktigt av pappret och vänta någon minut till.
  5. Toppa med ett lager genomskinligt nagellack för att trycket inte ska tvättas bort.
Voila! Nylackade och fina naglar som du kan skryta om i skolan.


Ni kanske undrar varför man bryr sig om att göra något så tidsödslande och jobbigt om det ändå kommer att tas bort senare? Den frågan kan jag svara på genom att berätta mitt motto; "Om man ska göra någonting så ska man göra det ordentligt." Mina naglar måste alltid vara lackade, annars så skavs de upp - själva naglarna alltså. Det är både fult och jobbigt; eftersom naglarna då fastnar i allt - tyger, håret, boksidor... you name it! Så då tänker jag att man lika bra kan göra det snyggt och roligt, i stället för bara ett måste; jag är lite konstnärligt lagd, så att pyssla med naglarna passar mig perfekt. Jag önskar bara att det hade luktat lite mindre. Har ni någonsin gått in i ett rum där man precis har använt nagellack? Ett ord; ourkh!  

Har någon därute någon bra idé om hur man kan göra med naglarna? Jag börjar få slut inspiration... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.