fredag 7 september 2012

Boktjuven


Har Boktjuven ritat den här, eller är den tjuvad? I vilket fall är den otrolig.
 Påminner mig lite om bilderna i LasseMajas dektektivbyrå-böckerna

Om bokbloggaren/bokbloggerskan:
Som ni säkert märkt så är veckans bokbloggargängare - kul ord va? Jag kom på det alldeles själv! - Boktjuven!!! Hon började blogga i december förra året och har verkligen kommit igång med bloggandet under det här året - från 11 inlägg till 445, det är inte så illa.

Vad jag tycker om bloggen:
Först och främst; jag älskar namnet! Och idéen om att "tjuva" saker från böcker du läst är superkul, men jag har dock saknat det i de senaste inläggen. Boktjuven recenserar böcker för alla möjliga åldersgrupper och hennes texter är roliga att läsa. Hennes övriga inlägg är däremot inte särskilt intressanta - inget illa menat. Om det är för att hon är - typ - tio år äldre än mig eller för att hon bor i en annan del av Sverige vet jag inte.

Mer om bokbloggargänget finns här!
Och om du vill veta mer om Boktjuven kan du kolla in hennes facebook-sida och henne twitter @Boktjuv.

1 kommentar:

  1. Både min banner med den tjuviga skatan och tjejtjuven är ritade av Ingrid Arnell som är professionell illustratör, se tex http://www.ingridarnell.com/ingridarnell/Mixed_media.html

    Idag tjuvar jag från ungdomsboken "Som om jag frågat" - hela fyra tjuvningar, så jag har inte slutat stjäla! :)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.